Monday, 20 February 2012

Barier w komunikacji

W każdej dziedzinie naszego życia, komunikacja jest niezbędna, aby wysłać wyraźnym sygnałem dla ludzi wokół nas. To dzięki komunikacji, które przekazujemy nasze uczucia, myśli i emocji innych. Kiedy mówimy o komunikacji, to nie tylko element słowny jest, aby sprawy. Niewerbalne komunikat jak język ciała lub para-słowna, jak i głośności dzwonka naszego głosu mają równe znaczenie. Brak odpowiedniej komunikacji często prowadzi do nieporozumień i biednych percepcji. To najczęściej dzieje się ze względu na jedną lub więcej barier w komunikacji.
Jakie są bariery komunikacyjne
Istnieje szereg czynników, które działają jako przeszkody, jeśli chodzi o skuteczną komunikację. Niektóre z głównych barier komunikacyjnych są wymienione poniżej:
Barier fizycznych, jeden fizyczną barierą jest często tworzone przez wytyczone granice dla osób fizycznych. W miejscu pracy, takich barier może być spowodowane przez różne miejsca do siedzenia dla pracowników, należących do różnych status. Odległość ta może być czynnikiem przeszkodą w normalnej komunikacji w miejscu pracy. Inne czynniki związane ze środowiska fizycznego jak stały hałas w tle, Słabe oświetlenie, może spowodować wiele rozproszenia i często przychodzą w sposób komunikacji.
Lack of Communication Skills; Jeśli wiadomość wydawane przez osoby nie jest jasne, to staje się przeszkodą. Dzieje się tak wtedy, gdy kary nie są ukończone lub jest długa przerwa pomiędzy dwoma słowami lub brak spójności, co zostało powiedziane. W takim scenariuszu, słuchacz wątpliwości wiarygodność i autentyczność tych słów. Ci, którzy mają niski poziom zaufania lub braku poczucia własnej wartości, często nie przekazują właściwie.
Barier językowych; Podczas rozmów, jeśli ktoś używa dużo żargonu lub słowa-wytrychy, a takie słowa staną się barier komunikacyjnych. Dzieje się tak ponieważ wiele osób nie zna tych specjalistycznych terminów. Stąd nie może nawet zrozumieć pewne części wiadomości i czują się opuszczone.
Bariery Attitude; Wynika to głównie z powodu osobistych konfliktów między jednostkami. Może źle ruiny wszelkich relacji międzyludzkich zarówno jako osoby zaangażowane opóźnienia komunikacji ze względu na konflikt interesów. Takie elastyczne podejście obserwuje się wśród pracowników organizacji, gdy brakuje motywacji, lub jesteś niezadowolony z niewłaściwego zarządzania.
Emotional barier; Bariera ta jest związana z stanu psychicznego jednostki w trakcie komunikacji. Jeśli osoba jest zły nastrój i robi swoje odzwierciedlenie w jego słowa łączności, słuchacz traci zainteresowanie słuchania wiadomości. Można odwoływać się do bariery w skutecznej komunikacji.
Jak pokonać bariery w komunikacji
Najważniejszym elementem przezwyciężania barier komunikacyjnych jest właściwy dobór słów. Jednego złego słowa mogą spowodować wiele nieporozumień. Prosty i zrozumiały jest najlepszym środkiem komunikacji. Ważne jest, aby być proste i jasno wyrazić swojej opinii bez zagrożonych ścięciu przez reakcje słuchaczy. Stan emocjonalny umysł, nie powinny być wystawione w czasie interakcji. Język ciała powinien być dodatni i głos powinien być jasny i słyszalny. Dyskutując o problemie, należy skoncentrować się na rozmowę i nie dać się rozproszony przez coś w okolicy. Dobre umiejętności słuchania jest również integralną częścią dobrej komunikacji. Słuchaj każde słowo, że mówca chce powiedzieć. Nie przerywaj, kiedy inni mają do powiedzenia coś. Nie pozwól żal wchodzą w drogę komunikacji. Wpłynie to na poprawę ogólnej interakcji.
Bariery komunikacyjne czynią nasze życie skomplikowane i cała sytuacja może nas doprowadzić do frustracji. Identyfikacja tych barier będzie łatwiej je przezwyciężyć. Po dyskusji i rozmowy, nie zapominać, że takie bariery istnieją. Ustawa cierpliwie i sprawdź, stałych wysiłków przed widać żadnej poprawy sytuacji.

No comments:

Post a Comment